SCHAEFFLER: Seryjna produkcja silników elektrycznych

Firma Schaeffler rozpocznie w 2021 roku seryjną produkcja modułów hybrydowych, napędów hybrydowych oraz napędów w pełni elektrycznych.

SCHAEFFLER: Seryjna produkcja silników elektrycznych, elemoto.pl
Schaeffler produkuje silniki elektryczne do modułów hybrydowych, przekładnie hybrydowe oraz napędy w pełni elektryczne. Ich moc wynosi od 20 do ponad 300 kW

W tym roku rozpocznie się seryjna produkcja modułów hybrydowych, napędów hybrydowych oraz napędów w pełni elektrycznych. Podstawą produkcji silników elektrycznych Schaeffler jest modułowa, wysoce zintegrowana platforma technologiczna. Wraz z serią zamówień na seryjną produkcję silników elektrycznych dla samochodów osobowych, rozpocznie współpracę z segmentem samochodów ciężarowych. Produkcja silników elektrycznych wykorzysta nowoczesne technologie uzwajania, które zapewniają skuteczny przepływ mocy oraz korzyści podczas montażu.

– Schaeffler z powodzeniem przekształcił się w dostawcę systemów napędowych dla pojazdów elektrycznych. Tym samym, w oczach naszych klientów, jeszcze bardziej podkreśliliśmy naszą pozycję, jako niezawodnego partnera – tłumaczy Matthias Zink, CEO Automotive Technologies w Schaeffler AG. 
– Zajmujemy się elektromobilnością od ponad 20 lat i rozumiemy wymagania dotyczące układu napędowego. Nasza zdolność do wprowadzania innowacji, jako globalnego dostawcy branży motoryzacyjnej oraz przemysłowej, sprawia, że jesteśmy preferowanym partnerem dla naszych klientów.

Napęd elektryczny Schaeffler charakteryzuje się kompaktową budową. 
Napęd elektryczny Schaeffler charakteryzuje się kompaktową budową. 

Schaeffler dostarcza technologie dla wszystkich zelektryfikowanych układów napędowych. Seryjna produkcja przekładni do układów napędowych samochodów elektrycznych ma miejsce od 2017 roku i zapewnia optymalne przełożenia oraz przeniesienie mocy z silnika na koła. Jest to bardzo wszechstronny komponent o szerokim zakresie zastosowań. W Audi e-tron na przykład, w celu zapewnienia napędu na 4 koła zastosowano moduły silników elektryczny z przekładnią 2-stopniową Schaeffler o różnych konstrukcjach dla każdej z osi. Porsche Taycan wyposażone jest w silnik elektryczny z przekładnią Schaeffler na przednią oś. W 2020 producent zdobył prestiżową nagrodę PACE za współosiową przekładnię elektryczną. Nagroda ta uznawana jest na świecie za znak rozpoznawczy udanych projektów w dziedzinie motoryzacji. Firma otrzymuje wiele zamówień na kompleksowe napędy elektryczne „3w1”, czyli silnik, przekładnia i moduł sterowania zamknięte w jednym systemie. Są to wysokowydajne o zaawansowanej technologii.

W ciągu ostatnich kilku lat Schaeffler stopniowo wzmacniał swoją wiedzę w zakresie elektromobilności poprzez serię przejęć. Zakup Elmotec Statomat pod koniec 2018 roku wzmocnił wiedzę w zakresie technologii uzwojeń oraz przybliżył jej przemysłowe zastosowanie silników elektrycznych. Kolejnym bardzo udanym posunięciem w 2016 roku było przejęcie Compact Dynamics, firmy specjalizującej się w opracowywaniu innowacyjnych koncepcji napędu elektrycznego. W międzyczasie Schaeffler wspólnie z Paravan Technologie opracowuje system sterowania Space Drive, który jest kluczowy dla autonomicznej jazdy pojazdu.

Przekładnie hybrydowe Schaeffler zapewniają moc znamionową 120 kW.
Przekładnie hybrydowe Schaeffler zapewniają moc znamionową 120 kW.

W ubiegłym roku producent otrzymał rekordowe zamówienie na dedykowane napędy hybrydowe. Począwszy od 2024 roku, będzie dostarczał kompletne moduły napędowe składające się z dwóch silników elektrycznych i przekładni ze zintegrowanym modułem sterowania. Moc 120kW zapewni osiągi zbliżone do samochodów sportowych przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.

– Robimy ogromne postępy – tłumaczy dr Jochen Schröder, prezes działu E-Mobility. – Nasza modułowa oferta produktów umożliwia nam oferowanie niestandardowych rozwiązań w zakresie produkcji seryjnej, tak aby spełnić wszystkie wymagania klientów. Sukcesy w dziale elektromobilności odzwierciedlają wysoką pozycję firmy jako globalnego dostawcy motoryzacyjnego oraz przemysłowego. Schaeffler dostarcza pojedyncze elementy, systemy oraz usługi, co dokładnie ilustruje obszerne portfolio produktów firmy.

(CYPH)
Fot. Schaeffler

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *