TOYOTA: Piąta generacja napędu hybrydowego w Corolli Cross

Debiutująca Corolla Cross będzie pierwszym modelem w gamie Toyoty z najnowszą, piątą generacją napędu hybrydowego. Nowa wersja nadwoziowa Corolli, będzie dostępna w drugiej połowie 2022 roku.

TOYOTA, Piąta generacja napędu hybrydowego w Corolli Cross, elemoto.pl

Hybrydowa Corolla Cross także z napędem AWD-i

W Corolli Cross zastosowany będzie napęd hybrydowy z silnikiem 2.0. Łączna moc zestawu wynosi 197 KM (146 kW), co jest wzrostem aż o osiem procent w stosunku do układu czwartej generacji. Najnowsza hybryda pozwoli rozpędzić Corollę Cross od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Dokładne dane dotyczące emisji CO2 oraz zużycia paliwa zostaną podane w późniejszym terminie.

Corolla Cross będzie też pierwszą Corollą, w której będzie dostępny napęd AWD-i, sprawdzony już w innych SUV-ach Toyoty. Dodatkowy elektryczny silnik montowany przy tylnej osi osiąga imponującą moc 40 KM (30,6 kW). Tylny silnik dołączany jest automatycznie, zwiększając trakcję i dając większe poczucie bezpieczeństwa na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Wersja z napędem AWD-i ma takie same osiągi podczas przyspieszania jak auto z napędem na przód.

Toyota jest pionierem i liderem w elektryfikacji samochodów. Dział rozwoju zelektryfikowanych samochodów w koncernie powstał w 1992 roku, a w 1997 roku zadebiutowało pierwsze auto z napędem hybrydowym – Toyota Prius. Obecnie producent oferuje na całym świecie ponad 40 modeli hybrydowych

Pełny napęd hybrydowy to kluczowa technologia, która napędza elektryfikację parku samochodowego Toyoty i skutecznie redukuje zużycie paliwa i emisję spalin. Jednak równolegle Toyota rozwija także inne ekologiczne napędy. Oprócz klasycznych hybryd oferuje hybrydy plug-in, a w 2022 roku zadebiutuje pierwszy globalny model z bateryjnym napędem elektrycznym – bZ4X. Toyota realizuje też program elektrycznych samochodów na ogniwa paliwowe, zasilanych wodorem. W 2014 roku ruszyła produkcja pierwszego masowego samochodu wodorowego Toyoty, sedana Mirai, a w 2021 roku rozpoczęto sprzedaż drugiej generacji tego modelu.

Najnowsza generacja hitowego kompaktu dostępna jest w Polsce od 2019 roku w trzech odmianach nadwoziowych – hatchback, sedan i TS Kombi. Wszystkie wersje dostępne są z nowoczesnymi napędami hybrydowymi, które stanowią ponad połowę sprzedaży modelu, a Corolla jest najchętniej wybieranym nowym autem przez Polaków. W 2022 roku zadebiutuje czwarta wersja nadwoziowa – Corolla Cross, która pozwoli umocnić rynkową pozycję Toyoty w segmencie C.

Wraz z premierą Corolli Cross zadebiutuje piąta już generacja napędu hybrydowego Toyoty. Będzie to pierwszy globalny model marki z najnowszą hybrydą. Napęd ten jest bardziej wydajny i przyjemniejszy w prowadzeniu niż jego poprzednik.

5. generacja hybryd Toyoty

Toyota z każdą kolejną generacją udoskonala swoje hybrydowe napędy. Wszystkie elementy hybrydy piątej generacji są zdecydowanie mniejsze – o około 20-30 proc. od tych w czwartej generacji. Mniejsze rozmiary oznaczają też o wiele niższą masę podzespołów. Ponadto przeprojektowano układ przeniesienia napędu. Zastosowano nowe układy smarowania i rozprowadzania oleju, które wykorzystują olej o niskiej lepkości. Przyczynia się to do poprawy wydajności i zwiększenia mocy poprzez zmniejszenie strat elektrycznych i mechanicznych.

Nowy układ hybrydowy oznacza dla kierowcy przede wszystkim niższe zużycie paliwa. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wydajniejszego akumulatora litowo-jonowego. Zestaw baterii jest mocniejszy i aż o 40 procent lżejszy niż wcześniej. Tym samym możliwe jest pokonywanie jeszcze większych dystansów w trybie wyłącznie elektrycznym i korzystanie z elektrycznego napędu przez dłuższy czas.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.