MERCEDES-BENZ: Elektryczny Mercedesa EQE u dealerów w kwietniu
W Polsce można zamawiać już pierwszą biznesową limuzynę Mercedes-EQ z napędem elektrycznym – model EQE. Za wersję EQE 350+ trzeba zapłacić od 333 600 zł, a za wariant Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC o szczególnie wysokich osiągach – od 468 900 zł.
Sportowo-biznesowa limuzyna EQE oferuje wszystkie kluczowe cechy luksusowego modelu EQS w nieco bardziej zwartej formie. Początkowo, w momencie wprowadzenia na rynek, gama obejmuje dwa warianty: EQE 350+ o mocy 292 KM (0-100 km/h w 6,4 s) oraz EQE 43 4MATIC o mocy 476 KM (0-100 km/h w 4,2 s).
EQE 350+ jest standardowo oferowany z pakietem wyposażenia Advanced oraz wnętrzem Electric Art. Seryjna specyfikacja obejmuje m.in. 19-calowe obręcze, pakiety lusterek i wyświetlaczy, klimatyzację automatyczną THERMATIC, a także centralną poduszkę powietrzną. Nastrojowe oświetlenie, a także podświetlany element ozdobny z wzorem Mercedes-Benz tworzą w kabinie atmosferę futurystycznego salonu. Sportowy charakter EQE 350+ można dodatkowo podkreślić, decydując się na nadwozie i wnętrze w linii AMG. Do wyboru jest też linia Electric Art (wyposażenie nadwozia), wyróżniająca się wyrazistymi, eleganckimi akcentami.
EQE ma geny EQS-a – dotyczy to nie tylko mocnego, efektywnego zespołu napędowego, ale i innych innowacji technicznych oraz wyjątkowych rozwiązań z zakresu komfortu. Do kluczowych opcji należą skrętna tylna oś, dostępna w dwóch wersjach (z kątem skrętu do 4,5 lub do 10 stopni), oraz reflektory DIGITAL LIGHT. Potencjalni nabywcy będą mogli jeszcze szybciej i łatwiej skonfigurować swój wymarzony samochód dzięki atrakcyjnym pakietom wyposażenia (Advanced Plus, Premium oraz Premium Plus).
Najmłodszy przedstawiciel „Future of Driving Performance”
Specyficzne dla AMG rozwiązania, zwłaszcza w obszarze układu napędowego, podwozia, hamulców, brzmienia, designu oraz wyposażenia, gwarantują dynamiczne, emocjonujące wrażenia z jazdy EQE 43 4MATIC. Wariant ten jest standardowo wyposażony w skrętną tylną oś, która zwiększa zwinność prowadzenia (kąt skrętu do 3,6 stopnia). Reflektory DIGITAL LIGHT, również należące do wyposażenia seryjnego, podczas otwierania
i zamykania pojazdu prezentują grafikę specyficzną dla AMG.
Kierowca może za dotknięciem przycisku zmieniać charakterystykę pojazdu, dopasowując ją do danej sytuacji lub własnych preferencji. Programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT obejmują szerokie spektrum, od wysokiego poziomu komfortu po wyraźnie sportowy charakter, wpływając na zasadnicze parametry, takie jak praca napędu, ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego oraz AMG DYNAMICS, a także AMG SOUND EXPERIENCE. Maksymalną moc napędu można wywołać w trybie Sport+ lub, za pomocą kick-downu, we wszystkich pozostałych programach.
Na życzenie dostępne są liczne opcje AMG, od modyfikacji optycznych (np. pakiet Night z elementami w kolorach czarnym i czarnego chromu, czerwone zaciski hamulcowe czy elementy ozdobne AMG z włókna węglowego) aż po ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG. Do wyboru są również aerodynamicznie zoptymalizowane 20- i 21-calowe obręcze kół AMG z lekkich stopów.
Ponadto EQE 43 4MATIC można opcjonalnie wyposażyć w innowacyjny hiperekran – MBUX Hyperscreen. Duży, zakrzywiony wyświetlacz rozciąga się niemal na całą szerokość kokpitu.
(CYPH)
Fot. Mercedes-Benz