PEUGEOT: Nowy, elektryczny e-Partner

Marka PEUGEOT jest jednym z pierwszych producentów oferujących pełną gamę elektrycznych samochodów użytkowych w Europie i kontynuuje ofensywę w tym segmencie. PEUGEOT e-Partner uzupełnia ofertę nowych e-Experta (International Van of the Year 2021) i e-Boxera.

PEUGEOT, Nowy, elektryczny e-Partner, elemoto.pl

Kolejne generacje Peugeot Partnera odniosły duży sukces na rynku. Model zdobył liczne nagrody, w tym tytuł International Van of the Year 2019. Od momentu debiutu rynkowego w 1996 roku, został wyprodukowany w liczbie 2 milionów sztuk i trafił na rynki ponad 100 krajów.

Najnowsza generacja Partnera jest liderem na rynku europejskim, w segmencie małych samochodów dostawczych, od debiutu w 2018 roku. Teraz jest dostępna z napędem w 100% elektrycznym – również na polskim rynku. – Po premierze e-Experta i e-Boxera, kolej na e-Partnera, który uzupełnia ofertę samochodów dostawczych marki oferujących w 100% elektryczny napęd – mówi Alessandro Renda, dyrektor marki PEUGEOT w Polsce. – Jest to kolejny doskonały przykład strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego – bez kompromisu jeśli chodzi o funkcjonalność i styl. Podobnie jak poprzednicy e-Partner zachowuje wszystkie cechy wersji z klasycznym napędem oferując dodatkowo zerową emisję. Klienci nowego e-Partnera na pewno docenią jego komfort, dopasowanie do wymogów transportowych różnych branż, dużą przestrzeń ładunkową, a także wyrazisty styl i zaawansowane technologie. Cieszę się, że oferta marki Peugeot, w bardzo konkurencyjnym na rynku polskim segmencie samochodów dostawczych, staje się dzięki e-Partnerowi jeszcze bardziej kompletna.

Nowy e-Partner jest doskonałym przykładem strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego. Oferuje: zasięg do 275 km zgodnie z protokołem WLTP* (w trakcie homologacji), dwie długości nadwozia (Standard i Long), dwa rodzaje nadwozia: furgon (do 3 miejsc) i furgon brygadowy (do 5 miejsc), możliwość holowania przyczepy do 750 kg, ładowność użytkową o masie do 800 kg, pojemność ładunkową do 4,4 m3, dokładnie taką samą jak w przypadku wersji spalinowych.

Nowy e-Partner, komfortowy w każdej sytuacji, idealny do każdej pracy, z dużą przestrzenią ładunkową, miejscem pracy z ułatwieniami na co dzień, oferuje wyrazisty styl i zaawansowane technologie, takie jak Peugeot i-Cockpit (koncepcja stanowiska kierowcy obejmująca: cyfrowe zegary na linii wzroku kierowcy, ekran dotykowy oraz kompaktową kierownicę). Umożliwia również wjazd do centrów miast bez jakichkolwiek ograniczeń. Zachowuje wszystkie cechy oryginalnego Partnera – bez kompromisów i z zerową emisją.

Segment furgonów w Europie to ponad 613.000 samochodów w 2019 roku. Peugeot Partner jest liderem na tym rynku. Co więcej, od momentu debiutu w 2018 r., jego udział w rynku wciąż się zwiększa. Biorąc pod uwagę fakt, że prawie 80% kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, elektryczna wersja Partnera jest oczywistym wyborem. Tym bardziej w sytuacji coraz bardziej ograniczonego dostępu do centrów miast, które coraz częściej będą zezwalać na wjazd jedynie pojazdom w 100% elektrycznym.

e-Partner jest w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby wszystkich typów odbiorców, takich jak: małych firm usługowych (kwiaciarnie, hydraulicy, elektrycy), dla których jest prawdziwym partnerem w codziennej pracy; firm dbających o wizerunek marki odpowiedzialnej ekologicznie (dostawy itp.); administracji (szpitali, gmin itp.) poszukujących samochodu o zerowej emisji do transportu towarów pomiędzy swoimi oddziałami. Dla użytkowników wysoce wyspecjalizowanych istnieje możliwość adaptacji do specyficznych potrzeb (ambulanse, straż pożarna, policja, chłodnie).

Nowy e-Partner, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.

Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do tej zamontowanej w modelu e-Expert. Podobnie jak w jego przypadku, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności. Osiągi w trybie POWER są następujące (dane w trakcie homologacji): prędkość maksymalna – 130 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 11,2 s, przyspieszenie od 80 do 120 km/h – 8,9 s.

Obie wersje (Standard i Long) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy (18 ogniw) o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 275 km zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), w zależności od wersji i stylu jazdy. System regulacji termicznej, połączony z układem chłodzenia kabiny, pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg.

Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW, a w opcji – prądu trzyfazowego o mocy 11 kW. Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazdka, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box, a nawet ze stacji szybkiego ładowania.

Tryby ładowania akumulatora 50 kWh są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu. Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów: w domu, w miejscu pracy lub ze stacji publicznych:

  • z gniazdka standardowego (8 A) – pełne naładowanie akumulatora w ciągu 31 godz.,
  • ze wzmocnionego gniazda (16 A) – pełne naładowanie akumulatora w ciągu 15 godz.,
  • ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7,5 godz. prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
  • ze stacji Wall Box o mocy 11 kW: pełne naładowanie w ciągu 5 godz. za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW),
  • ze stacji szybkiego ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie do 80% pojemności w ciągu 30 minut.

(s)
Fot. Peugeot

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *