Mercedes-Benz: W 2020 roku trzykrotny wzrost sprzedaży samochodów xEV

W 2020 r. dywizje Mercedes-Benz Cars & Vans dostarczyły łącznie 2.528.349 pojazdów, w tym 160.000 hybryd plug-in i pojazdów w pełni elektrycznych (xEV). Udział samochodów xEV w sprzedaży marki wzrósł do 7,4%.

Mercedes-Benz: W 2020 roku trzykrotny wzrost sprzedaży samochodów xEV, elemoto.pl

Mercedes-Benz przyspiesza na swojej drodze w kierunku neutralności pod względem emisji CO2. W 2020 r. nastąpił pod tym względem znaczny postęp – w czym zasługa skokowego wzrostu liczby dostaw samochodów z grupy xEV: na całym świecie oddział Mercedes-Benz Cars sprzedał ponad 160.000 hybryd plug-in i aut całkowicie elektrycznych (+228,8%), z czego ok. 87.000 sztuk przypadło na czwarty kwartał ub.r.

– Ponad trzykrotnie zwiększyliśmy sprzedaż naszych hybryd plug-in i samochodów w pełni elektrycznych. Popyt na te auta gwałtownie wzrósł, zwłaszcza pod koniec roku. Nasze wewnętrzne prognozy wskazują, że w zeszłym roku osiągnęliśmy europejskie cele w zakresie emisji CO2 dla pojazdów osobowych. Będziemy kontynuować naszą strategię „Electric first” (z ang. prąd ma pierwszeństwo) oraz dalszą ekspansję wśród modeli elektrycznych. Bazując na naszej obecnej wiedzy, spodziewamy się, że także w 2021 r. osiągniemy docelowe poziomy emisji CO2 w Europie – mówi Ola Källenius, prezes zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG.

Zapowiadana na początek 2021 limuzyna z serii EQ.

Udział pojazdów typu xEV w sprzedaży Mercedes-Benz Cars wzrósł z 2% w 2019 r. do 7,4% w roku ubiegłym. Sprzedaż hybryd plug-in zwiększyła się niemal czterokrotnie, do ponad 115.000 samochodów. Ponadto klienci z całego świata odebrali ok. 20.000 egzemplarzy EQC oraz 1700 sztuk EQV. Dostawy całkowicie elektrycznych smartów wyniosły ok. 27.000 aut, co stanowi 45,6-proc. wzrostu względem poprzedniego rekordu sprzedaży, ustanowionego w 2019 r. (18.400 szt.).

Rok 2021 w Mercedes-Benz Cars będzie mijał przede wszystkim pod znakiem przyspieszenia elektryfikacji. W sumie zaprezentowane zostaną cztery nowe modele Mercedes-EQ: EQA, EQB, EQE i EQS. Rodzina hybryd plug-in Mercedes-Benz, obecnie licząca ponad 20 wariantów, zostanie uzupełniona zelektryfikowanymi wersjami Klasy C i Klasy S. W 2021 r. Mercedes-Benz Cars spodziewa się zwiększyć udział pojazdów typu xEV w sprzedaży do około 13%.

Wprowadzenie eVito na kolejnych rynkach i rynkowy debiut eSprintera (na zdjęciu)  pozwoliły ponad trzykrotnie zwiększyć dostawy pojazdów elektrycznych.
Wprowadzenie eVito na kolejnych rynkach i rynkowy debiut eSprintera (na zdjęciu)  pozwoliły ponad trzykrotnie zwiększyć dostawy pojazdów elektrycznych.

Trwa też elektryfikacja gamy pojazdów dostawczych w Mercedes-Benz Vans. Wprowadzenie eVito na kolejnych rynkach i rynkowy debiut eSprintera pozwoliły ponad trzykrotnie zwiększyć dostawy pojazdów elektrycznych. – W nowy rok wchodzimy z ufnością – w ostatnich dwóch kwartałach osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży. Jednak z powodu globalnej pandemii i licznych blokad odnotowaliśmy spadek dostaw naszych aut dostawczych. Pozytywny wpływ na ich jednostkową sprzedaż mają wersje z napędem elektrycznym. Na całym świecie dostarczyliśmy łącznie prawie 6200 samochodów użytkowych na prąd. W Europie jesteśmy liderem rynku w segmentach elektrycznych samochodów dostawczych średniej i dużej wielkości; każdy z naszych modeli ma ponad 1/3 udziału w swoim segmencie – dodaje Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans.

(s)
Fot. Mercedes-Benz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *