Kolejne stacje ładowania samochodów elektrycznych przy autostradach. Mapa lokalizacji

GDDKiA podpisała umowę na dzierżawę terenu w 17. Miejscach Obsługi Podróżnych klasy I (MOP) zlokalizowanych przy autostradach A1, A2, oraz A4 w celu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania oraz świadczenia usługi ładowania pojazdów elektrycznych. 

Umowy zawarte są na okres 10 lat, w ciągu których GDDKiA pobiera czynsz od dzierżawców. W ciągu 12 miesięcy od odbioru terenu dzierżawy, wybudują oni stacje ładowania pojazdów elektrycznych, składające się z dwóch punktów ładowania oraz świadczyć będą rolę dostawcy usługi ładowania.

W sytuacji kiedy dzierżawca stwierdzi wzrost zainteresowania usługą ładowania, umowa przewiduje możliwość rozbudowy stacji ładowania.

Umowy zawarte z firmą Ekoenergetyka Polska Sp. z.o.o. oraz konsorcjum firm Greenway Polska Sp. z o.o. i GreenWay Infrastrukture s.r.o. dotyczą następujących MOP: 

  • MOP Kałęczynek Wschód oraz MOP Kałęczynek Zachód – autostrada A1
  • MOP Ludwinowo Północ oraz MOP Ludwinowo Południe – autostrada A1
  • MOP Strzelce Północ oraz MOP Strzelce Południe – autostrada A1
  • MOP Głowno Wschód oraz MOP Głowno Zachód – autostrada A1 
  • MOP Dobieszowice Wschód oraz MOP Dobieszowice Zachód – autostrada A1
  • MOP Mogiły oraz MOP Bolimów – autostrada A2
  • MOP Kozanki oraz MOP Zaborów – autostrada A2
  • MOP Kuny oraz MOP Leonia – autostrada A2
  • MOP Chechło – autostrada A4

Powyższe działania przyczynią się do rozwoju rynku paliw alternatywnych w Polsce, a zakres usług dostępnych na MOP przy autostradach i drogach ekspresowych zarządzanych przez GDDKiA będzie się stale rozszerzał.

GDDKiA liczy, że z czasem na MOP zaczną pojawiać się także obiekty małej gastronomii, które wzbogacą ofertę gastronomiczną dostępną wzdłuż sieci dróg krajowych i będą oferowały swoje usługi w trakcie ładowania pojazdów.

(MM)
Fot. GDDKiA

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *