KIA: Światowa premiera Kia EV6

Elektryczna Kia EV6 została zaprezentowano w trzech wersjach: standardowej, GT-Line oraz GT. Kia EV6 dostępna będzie w Polsce pod koniec 2021 roku.

KIA: Światowa premiera Kia EV6, elemoto.pl

Nowa Kia EV6 zapewnia duży zasięg, bezemisyjną jazdę, ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V i nowatorską stylistykę w segmencie crossoverów i SUV-ów. EV6 to pierwszy samochód marki Kia skonstruowany na nowej platformie zaprojektowanej na potrzeby aut z napędem elektrycznym i wyposażonych w akumulator (pojazdów typu BEV).

EV6 to nietypowy crossover – pierwszy samochód typu BEV zaprojektowany według nowej filozofii designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” – wyróżniający się zaawansowanymi technologicznie detalami, który pokazuje jak będą wyglądały pojazdy elektryczne marki Kia w przyszłości. Auto jest zasilane wyłącznie energią elektryczną i oferuje do wyboru wielu konfiguracji układu napędowego o dużym zasięgu i zerowej emisji. Możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V oznacza znaczące skrócenie czasu ładowania. Akumulator ​​EV6 można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut. EV6 w wersji GT zapewnia przy tym doskonałe osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą aż 260 km/h.

EV6 to również pierwszy model typu BEV skonstruowany na nowej modułowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform). EV6 jest także początkiem średnio- i długoterminowej strategii dotyczącej samochodów typu BEV, aut hybrydowych typu plug-in (PHEV) i hybrydowych (HEV), które do 2030 roku mają stanowić 40% całkowitej sprzedaży marki Kia. To oznacza ich roczną sprzedaż na poziomie około 1,6 miliona egzemplarzy. Do tego czasu udział modeli typu BEV w sprzedaży wzrośnie do 880.000 sztuk, co sprawi, że Kia stanie się światowym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych. EV6 to pierwszy z 11 nowych modeli typu BEV, które Kia zaprezentuje do 2026 roku. Siedem z nich zostanie skonstruowanych na platformie E-GMP, a cztery z wykorzystaniem płyt podłogowych istniejących modeli.

– EV6 odzwierciedla nową markę Kia. Nowatorski design, zaawansowane technologie, innowacyjne rozwiązania i doskonałe osiągi wyróżniają ten model na tle konkurentów – mówi Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia. – EV6 jest również początkiem długoterminowego zaangażowania marki Kia w zrównoważoną mobilność i przyspiesza przejście nie tylko na transport przyjazny dla środowiska, ale także na materiały i produkcję mniej uciążliwe dla natury niż dotychczas.

Kia EV6 będzie produkowana w Korei Południowej. Na wybranych rynkach, w tym w Polsce,  samochód zadebiutuje w drugiej połowie 2021 roku. Ceny i specyfikacje poznamy już za kilka tygodni.

Nowa filozofia designu

Kia EV6 została zaprojektowana zgodnie z nową filozofią designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Czerpie ona inspirację z kontrastów występujących w naturze i wśród ludzi. Nowa stylistyka odwołuje się do energii, która występuje w przyrodzie i w kontrastowy sposób łączy ostre linie z mocno rzeźbionymi powierzchniami.

Karim Habib, wiceprezes i szef Kia Design Center na świecie, mówi – EV6, jako pierwszy model wyłącznie elektryczny marki Kia, jest przykładem nowoczesnego designu i pokazuje moc, która tkwi w napędzie elektrycznym. Jesteśmy pewni, że EV6 to bardzo atrakcyjny i odpowiedni model na nową erę w elektromobilności. Od początku prac nad EV6 cel naszych stylistów był jeden – stworzyć bardzo efektownie wyglądający samochód, który łączy wyrafinowane i zaawansowane technologicznie detale z jednocześnie czystą i bogatą formą. Jak na futurystyczny samochód elektryczny przystało, EV6 oferuje również wyjątkowe zagospodarowanie przestrzeni w przestronnej kabinie.

Charakterystyczną dla wcześniejszych modeli marki Kia osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa zinterpretowano na nowo. Teraz stanowi ona część tzw. „Digital Tiger Face” i obejmuje eleganckie światła do jazdy dziennej o nowoczesnym wyglądzie. Wąski wlot powietrza, który znajduje się poniżej reflektorów optycznie poszerza przód auta i podkreśla jego nowoczesny wygląd.

Inspirowana crossoverami sylwetka jest jednocześnie nowoczesna, smukła i aerodynamiczna. Główna boczna linia nadwozia biegnie wzdłuż dolnej części drzwi i wygina się ku górze w kierunku nadkoli, aby wizualnie wydłużyć sylwetkę samochodu. Nachylony pod dużym kątem słupek C zaprojektowano tak po części w celu uzyskania jak najlepszej aerodynamiki nadwozia. Słupek ten ma błyszczący element w czarnym kolorze, który optycznie przedłuża powierzchnię szyb. Na przedłużeniu dachu znajduje się spory spojler, który kieruje strumień powietrza  w stronę drugiego spojlera,  uformowanego przez oryginalne tylne światła EV6.

Przestrzeń, która inspiruje

Przestronna kabina EV6 to w dużej mierze zasługa platformy E-GMP. Kompaktowe wymiary zewnętrzne auta idą w parze z potężnym rozstawem osi, wynoszącym aż 2.900 mm. To m.in. dzięki niemu w kabinie EV6 jest tyle miejsca, co w SUV-ach o klasę większych.

– Na wygląd zewnętrzny aut ludzie zwracają uwagę tylko w pierwszej chwili. Zakochują się jednak w ich wnętrzu, gdzie spędzają większość czasu. Zaprojektowanie miłej do przebywania kabiny EV6 było dla nas najważniejsze. Wierzymy, że wnętrze tego samochodu okaże się dla klientów równie atrakcyjne, co design jego nadwozia – mówi Jochen Paesen, wiceprezes ds. designu wnętrz.

Jednym z wielu nowoczesnych elementów kabiny, który natychmiast przykuwa uwagę jest zakrzywiony ekran łączący zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego. Prosta forma szerokiego ekranu i deski rozdzielczej dodaje wnętrzu przestronności.

Nowe fotele z funkcją relaksacji dzięki lekkiej konstrukcji są smukłe, komfortowe, oferują nowoczesny design i są pokryte nowatorskim, atrakcyjnym wizualnie i wytrzymałym materiałem, który otrzymano z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Do ich wyprodukowania zużywa się 111 plastikowych butelek.

EV6 ma funkcjonalnie urządzone wnętrze z mnóstwem praktycznych schowków. Bagażnik w tylnej części liczy 520 litrów pojemności (VDA). Po złożeniu oparcia kanapy wzrasta ona do około 1.300 litrów. Samochód jest również wyposażony w praktyczny, zamykany schowek pod przednią pokrywą, który w modelach z napędem na tylną oś ma pojemność 52 litry, natomiast w EV6 wyposażonym w napęd na cztery koła – 20 litrów. Łącznie EV6 może oferować aż 572 l pojemności.

Elektryczny układ napędowy

EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym (pojemność 77,4 kWh) i standardowym zasięgu (58,0 kWh). Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna zarówno z akumulatorem o dużej pojemności, jak i ze standardowym. Odmiana GT dostępna jest jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh. EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD). Kia EV6 AWD zapewnia znakomitą dynamikę nawet w trudnych warunkach

Auto wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 239 kW (325 KM), które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 168 kW (228 KM) napędza koła tylnej osi.

Kia EV6 wyposażona w akumulator o pojemności 58,0 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a łączny maksymalny moment obrotowy EV6 AWD wynosi również 605 Nm. Akumulator 58,0 kWh zasila silniki o łącznej mocy 173 kW (235 KM), które napędzają koła przedniej i tylnej osi. Wersja z napędem na dwa koła jest wyposażona w silnik o mocy 125 kW (170 KM), napędzający tylne koła.

Za sprawą standardowych modułów nowa platforma E-GMP jest mniej złożona i umożliwia szybki rozwój pojazdów o różnych funkcjach. Dzięki temu – w ramach jednego modelu, jak EV6 – łatwo można zaspokoić różne potrzeby klientów dotyczące np. osiągów i zasięgu.

EV6 GT – wyposażone w dwa silniki o łącznej mocy 430 kW (585 KM) – zapewnia osiągi z nowego, niedostępnego do tej pory dla aut Kia wymiaru. Łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm, co sprawia, że przyspieszenie EV6 GT w wersji AWD od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 260 km/h (wstępne założenia producenta, które wymagają homologacji). Tylko w wersji GT Kia EV6 jest wyposażona w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zapewnia kontrolę podziału momentu obrotowego oraz umożliwia dynamiczną jazdę i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach.

Ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V

Kia EV6 oferuje możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki temu akumulator można naładować z dużą prędkością, od 10 do 80 procent jego pojemności w zaledwie 18 minut lub doładować energię potrzebną do przejechania 100 km w mniej niż cztery i pół minuty (w wypadku EV6 2WD z akumulatorem 77,4 kWh).

System ładowania akumulatora jest bardziej wszechstronny niż pojazdów typu BEV poprzedniej generacji. Zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) umożliwia zasilanie odbiorników zewnętrznych prądem zgromadzonym w akumulatorze. Funkcja V2L umożliwia jednoczesne zasilanie prądem o mocy do 3,6 kW, na przykład, 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny. W razie potrzeby z akumulatora EV6 można naładować również akumulator innego samochodu elektrycznego (Vehicle-2-Vehicle V2V).

Gdy akumulator EV6 jest naładowany w ponad 35%, samochód może holować przyczepę o masie do 1.600 kg. Dzięki temu, razem z praktyczną funkcją V2L, właściciele EV6 mogą zabrać ze sobą wszystko, czego potrzebują np. na weekendową wyprawę z przyjaciółmi. Czas spędzony we wspólnym gronie może im wówczas upłynąć przy zerowej emisji.

Rekuperacja energii

Kia EV6 jest wyposażona w system odzysku energii, którego zadaniem jest maksymalizacja jej zasięgu. W jego skład wchodzi m.in. wydajna energetycznie pompa ciepła najnowszej generacji. Pompa ta odzyskuje ciepło generowane przez układ chłodzenia. Dzięki temu nawet przy temperaturze -7 OC, samochód wciąż zapewnia 80% zasięgu, który byłby możliwy do uzyskania przy temperaturze 25 OC.

Nowy elektryczny crossover marki Kia jest również wyposażony w najnowszej generacji układ hamulcowy z odzyskiem energii, który obsługuje się za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dzięki nim kierowca może łatwo przyhamować samochód i odzyskać energię kinetyczną, maksymalizując w ten sposób zasięg i sprawność układu napędowego. Do wyboru jest aż sześć poziomów hamowania regeneracyjnego (brak odzysku energii, stopnie od 1 do 3, tryb „i-PEDAL” oraz tryb automatyczny), w zależności od żądanego odzysku energii. W trybie „i-PEDAL”, oprócz maksymalnego odzysku energii kinetycznej, kierowca ma możliwość zatrzymania samochodu bez użycia pedału hamulca.

Nowe funkcje łączności i multimedialne

Wraz z EV6 debiutują systemy, które zwiększają zarówno bezpieczeństwo, łączność ze światem zewnętrznym oraz rozrywkę na pokładzie. Opracowano je, aby podróżowanie uczynić bezpieczniejszym, łatwiejszym i mniej stresującym.

Wskaźniki i system multimedialny obsługuje się za pomocą dwóch, 12-calowych wyświetlaczy połączonych w jeden zakrzywiony ekran, który rozciąga się od kierownicy do środka deski rozdzielczej. Zastosowane w nim cienkowarstwowe panele mają nową strukturę, która sprawia, że wyświetlane informacje są dobrze widoczne także w jasnym świetle. Dwa ekrany pokryte są wzmocnionym szkłem tworzącym jeden spójny, elegancki element.

Kia EV6 jest również wyposażona w wyświetlacz head-up, który działa w rzeczywistości rozszerzonej. Wyświetla on informacje dotyczące jazdy na przedniej szybie, dokładnie w polu widzenia kierowcy. Wyświetlane informacje mogą obejmować ostrzeżenia systemów asystujących, prędkość jazdy oraz szczegółowe instrukcje systemu nawigacyjnego.

Wyposażenie EV6 obejmuje także najnowszą wersję systemu Kia UVO Connect. Oferuje on dostęp do szeregu usług aktualizowanych w czasie rzeczywistym oraz aktualizacji danych w chmurze (over-the-air OTA). Usługi Kia UVO Connect, którymi zarządza się za pośrednictwem ekranu dotykowego, obejmują m.in. lokalizację punktów ładowania z cenami za ładowanie, wyświetlanie stanu naładowania akumulatora, planowanie ładowania podczas dalekiej podróży i sprawdzanie zasięgu na podstawie stanu naładowania akumulatora.

Do EV6 Kia oferuje też 14-głośnikowy system dźwięku przestrzennego Meridian®, po raz pierwszy dostępny w modelu typu BEV, który zapewnia znakomite – brzmienie i jakość dźwięku. System ten został zaprojektowany we współpracy z ekspertami renomowanej firmy Meridian i wykorzystuje kilka zastrzeżonych technologii cyfrowego przetwarzania sygnału (DSP). Filozofia dźwięku znanego brytyjskiego producenta sprzętu audio została przeniesiona do wnętrza EV6, dzięki czemu nabywcy nowego elektrycznego crossovera marki Kia mogą delektować się naturalnym, realistycznym i autentycznym dźwiękiem także podczas jazdy.

System głośników oferuje także nowo opracowaną funkcję Active Sound Design (ASD), która zapewnia kierowcy informację zwrotną na temat prędkości, z jaką porusza się samochód. Natężenie dźwięku można regulować.

Bezpieczeństwo i komfort użytkowania

Dzięki najnowszemu pakietowi systemów asystujących Kia EV6 zapewnia bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania i obsługi na najwyższym poziomie w klasie.

Asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) pomaga uniknąć niebezpiecznej sytuacji czy kolizji podczas wysiadania pasażerów z EV6. Gdy pasażer otwiera drzwi i wysiada z auta, system ostrzega o wykryciu samochodu, który zbliża się od tyłu. Asystent bezpiecznego wysiadania może nawet uniemożliwić otwarcie tylnych drzwi poprzez uruchomienie elektronicznego zabezpieczenia przed nieumyślnym otwarciem drzwi przez dzieci.

Asystent  jazdy LFA pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu. Podczas jazdy można go włączyć i wyłączyć za pomocą jednego przycisku.

Asystent jazdy po autostradzie generacji 2.5 (HDA 2.5) wprowadza nowy element jazdy autonomicznej. Jeśli kierowca trzyma ręce na kierownicy i samochód porusza się z odpowiednią prędkością, uruchomienie kierunkowskazu zapoczątkuje automatyczny manewr zmiany pasa ruchu. HDA 2.5 nie tylko pomaga utrzymać określoną odległość i prędkość od poprzedzającego pojazdu, ale także prowadzić samochód na środku pasa ruchu, również na zakrętach. W przypadku, gdy sąsiadujący samochód jedzie zbyt blisko, system HDA 2.5 pomaga dostosować tor jazdy EV6 tak, aby uniknąć ewentualnej kolizji.

Rozbudowany asystent zdalnego parkowania (RSPA) umożliwia zdalne, przy pomocy pilota zaparkowanie EV6 lub wyjechanie nim z miejsca parkingowego, gdy kierowca znajduje się poza samochodem. Funkcja zdalnego parkowania obejmuje parkowanie prostopadłe tyłem, parkowanie równoległe w zatoczce oraz wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego.

Kia EV6 – dane techniczne:

Wymiary

(wersja europejska)

EV6

EV6 GT-Line

EV6 GT

Rozstaw osi

2.900 mm

2.900 mm

2.900 mm

Długość

4.680 mm

4.695 mm

4.695 mm

Szerokość

1.880 mm

1.890 mm

1.890 mm

Wysokość

1.550 mm

1.550 mm

1.545 mm

 Pojemność bagażników

Bagażnik z tyłu

*EV6 / EV6 GT-Line

520 l

1.300 l (*po złożeniu oparcia tylnej kanapy)

Bagażnik z przodu

 

52 l (2WD) lub 20 l (AWD)

 

 

 

Układ napędowy

Płyta podłogowa

Electric-Global Modular Platform

 

 

 

EV6


EV6

GT-Line

 

Akumulator

77,4 kWh

AWD

Moc

239 kW / 325 KM (łącznie z przodu i z tyłu)

Mom. obr.

605 Nm (łącznie z przodu i z tyłu)

2WD

Moc

168 kW / 228 KM (z tyłu)

Mom. obr.

350 Nm (z tyłu)

 

Akumulator

58,0-kWh

AWD

Moc

173 kW / 235 (łącznie z przodu i z tyłu)

Mom. obr.

605 Nm (łącznie z przodu i z tyłu)

2WD

Moc

125 kW / 170 KM (z tyłu)

Mom. obr.

350 Nm (z tyłu)

EV6

GT

Akumulator

77,4-kWh

AWD

Moc

430 kW / 585 KM (łącznie z przodu i z tyłu)

Mom. obr.

740 Nm (łącznie z przodu i z tyłu)

 Ładowanie

Obsługiwane systemy napięcia

400 V oraz 800 V (bez dodatkowych adapterów)

Szybkie ładowanie (800V)

Od 10% do 80% pojemności akumulatora w 18 min.

100 km zasięgu (WLTP) w 4,5 minuty

 

 Specyfikacja i wyposażenie auta przedstawione w tej informacji prasowej mogą różnić się w zależności od kraju/regionu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *