HYUNDAI: Ciężarówka wodorowa XCIENT – nowy design i ulepszone osiągi

Ciężarówka Hyundai XCIENT Fuel Cell uzyskała nowy wygląd kraty chłodnicy. Ma też nowe, zwiększone osiągi. Hyundai dostarczy dodatkowe 140 ciężarówek XCIENT do Europy w 2021 r., a plan firmy zakłada wprowadzenie 1600 sztuk tego modelu do 2025 r. Ciężarówka XCIENT Fuel Cell jest efektem 20-letniego doświadczenia marki Hyundai w dziedzinie ogniw paliwowych

HYUNDAI: Nowy design i ulepszone osiągi wodorowej ciężarówki XCIENT, elemoto.pl

Hyundai Motor Company opublikował zdjęcia zmodernizowanej ciężarówki XCIENT Fuel Cell, pierwszego na świecie produkowanego masowo samochodu ciężarowego napędzanego wodorem.

Dzięki nowemu designowi i mocniejszym osiągom, bezemisyjna ciężarówka marki Hyundai, stanie się jeszcze bardziej atrakcyjnym produktem dla Klientów korporacyjnych na całym świecie. – Hyundai Motor wykorzystuje ponad 20-letnie doświadczenie w technologii ogniw paliwowych, aby rozwijać przyjazną dla środowiska wizję transportu wodorowego. Dzięki XCIENT Fuel Cell 2021, Hyundai przyczyni się do rozpowszechniania pojazdów użytkowych napędzanych wodorem – powiedział Jaehoon (Jay) Chang, dyrektor generalny i prezes Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai Motor Company.

Hyundai rozpocznie produkcję ciężarówki XCIENT 2021 w sierpniu bieżącego roku.

Koreański producent ulepszył zarówno konstrukcję, jak i osiągi XCIENT Fuel Cell, zwiększając tym samym jego konkurencyjność oraz zapewniając lepsze wrażenia z jazdy. Zmodernizowany wygląd grilla z chromowanymi detalami i niebieskimi akcentami nadaje dynamicznego wyglądu i podkreśla przyjazne dla środowiska funkcje nowego XCIENT Fuel Cell.

XCIENT Fuel Cell 2021 został wyposażony w zmodyfikowany system ogniw wodorowych o mocy 180 kW z dwoma rzędami ogniw o mocy 90 kW każdy. Trwałość układu ogniw paliwowych, a także wydajność pojazdu zostały poprawione, aby lepiej odpowiadać wymaganiom flot komercyjnych. Silnik elektryczny o mocy 350 kW i maksymalnym momencie obrotowym 2237 Nm zapewnia dynamiczną jazdę.

Siedem dużych zbiorników wodoru zapewnia łączną pojemność około 31 kg paliwa, zaś trzy akumulatory wysokiego napięcia 72 kWh zapewniają dodatkowe źródło energii. Maksymalny zasięg XCIENT Fuel Cell 2021 wynosi około 400 km. Tankowanie pełnego zbiornika wodoru zajmuje od 8 do 20 minut w zależności od temperatury otoczenia.

Hyundai XCIENT Fuel Cell 2021 będzie teraz dostępny dwóch konfiguracjach osi. Do znanej już z poprzedniego modelu konfiguracji 4×2, dołączyła możliwość zamówienia pojazdu także w opcji 6×2.

Wprowadzając na rynek ulepszony model, Hyundai planuje przyspieszyć globalną ekspansję sprzedaży ciężarówki zasilanej wodorem. W 2020 roku Hyundai wyeksportował do Szwajcarii 46 sztuk XCIENT Fuel Cell. Do maja 2021 r. eksploatowane ciężarówki łącznie pokonały ponad 750.000 kilometrów. Na tym dystansie ciężarówki napędzane wodorem zmniejszyły emisję dwutlenku węgla o szacunkowo 585 ton w porównaniu z pojazdami z silnikiem Diesla.

Do końca 2021 roku Hyundai planuje dostarczyć 140 sztuk ciężarówek XCIENT Fuel Cell do Szwajcarii, w ramach planu wprowadzenia 1600 wodorowych ciężarówek w Europie do 2025 r. Hyundai Hydrogen Mobility, spółka joint venture firmy Hyundai Motor oraz H2 Energy pracują nad wprowadzeniem XCIENT Fuel Cell na kolejne rynki europejskie. – Klienci są bardzo zadowoleni z jakości i komfortu jazdy samochodem ciężarowym XCIENT. Ciężarówka cieszy się dużym zainteresowaniem również poza Szwajcarią. Jesteśmy przekonani, że w przyszłym roku zobaczymy te samochody na drogach w innych krajów europejskich – powiedział Mark Freymueller, dyrektor generalny Hyundai Hydrogen Mobility.

W tym roku Hyundai planuje zaprezentować ciężarówkę XCIENT Fuel Cell na rynku północnoamerykańskim. Hyundai prowadzi rozmowy z kilkoma lokalnymi władzami i firmami logistycznymi w USA, aby ustalić potencjał wykorzystania ciężarówek wodorowych. Firma planuje również organizację roadshow XCIENT Fuel Cell oraz inne wydarzenia dla szerokiej publiczności. Chiny to kolejny kraj zainteresowany ciężarówkami napędzanymi wodorem. Hyundai dokładnie analizuje różne opcje oferowania technologii ogniw paliwowych chińskim klientom.

(s)
Fot. Hyundai

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *