FIAT PROFESSIONAL: Premiera e-Ducato – w 100% Ducato, w 100% elektryczny, w 100% gotowy do pracy

Z okazji 40. rocznicy premiery modelu, marka Fiat Professional przedstawiła w pełni elektryczną wersję Ducato. Premiera miała miejsce 22 kwietnia, 51. Światowego Dnia Ziemi.

FIAT PROFESSIONAL: Premiera e-Ducato –  w 100% Ducato, w 100% elektryczny, w 100% gotowy do pracy, elemoto.pl

E-Ducato został zaprezentowany „on-the-road” podczas wirtualnej konferencji odbywającej się w kilku miejscach, prowadzonej przez Massimo Temporelliego, wykładowcę uniwersyteckiego i zapalonego popularyzatora nauki. Temporelli połączył się online z dyrektorami Grupy Stellantis i DHL, m.in. z Ericem Laforgem, dyrektorem Brandu LCV Enlarged Europe Grupy Stellantis i Alberto Nobisem, dyrektorem generalnym DHL EXPRESS Europe, rozmawiając o współpracy między obiema firmami podczas tworzenia nowego modelu.

W przypadku E-Ducato chcieliśmy stworzyć nie tylko „zielony” samochód, ale także kompleksowe rozwiązanie w zakresie mobilności, charakteryzujące się wszechstronnością, niezawodnością, skutecznością i zrównoważonym rozwojem (zarówno pod względem dbałości o środowisko, jak i na poziomie ekonomicznym): krótko mówiąc, narzędzie pracy do rozwijania biznesu każdego Klienta z poszanowaniem zasad ekologii, model gotowy na każdą misję, bezkompromisowo ukierunkowany, aby stać się punktem odniesienia na rynku i oferować te same możliwości, co pojazdy z silnikami spalinowymi. Dzięki 400 konfiguracjom może zaspokoić potrzeby wszystkich profesjonalnych operatorów, od firm spedycyjnych czy budowlanych, po rzemieślników i dostawców usług komunalnych – powiedział Eric Laforge.

Dzięki oryginalnej budowie „all forward”, bez większych elementów umieszczonych w dolnej części podwozia i dużej odległości między podłużnicami, baterie w nowym modelu są optymalnie ułożone pod podłogą, bez uszczerbku dla pojemności ładunkowej wynoszącej od 10 do 17 m3 i prawie 2 ton ładowności. Innymi oczywistymi zaletami są optymalne rozłożenie ciężaru i obniżenie środka ciężkości, aby poprawić zachowanie pojazdu na drodze w każdych warunkach obciążenia.

Silnik elektryczny o maksymalnym momencie obrotowym 280 NM zapewnia moc do 90 kW (około 122 KM) i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 5 sekund.Ponadto, E-Ducato jest wyposażony w szereg rozwiązań modułowych, począwszy od 2 różnych bloków baterii o wydajności 47 kWh i 79 kWh, najlepszych w swojej klasie pod względem zainstalowanej mocy elektrycznej i oferuje 4 różne opcji ładowania, 3 z nich dostępne już w momencie wprowadzenia modelu na rynek.

Bateria 47 kWh zapewnia zasięg do 170 km w cyklu WLTP i do 235 km w cyklu miejskim. Natomiast w przypadku baterii 79 kWh odległość wzrasta do 280 km w cyklu WLTP, co odpowiada 370 km w cyklu miejskim. Ładowanie baterii wystarczające na pokonanie 100 km zajmuje nie więcej niż pół godziny. W tej kwestii warto również wspomnieć, że gwarancja baterii 70 kWh wynosi 10 lat lub 220 000 km  oraz 8 lat/160 000 km dla wersji 47 kWh.

Raz jeszcze, jeśli chodzi o elastyczność, warto zauważyć, że celem sprostania tak szerokiemu i zróżnicowanemu zakresowi potrzeb, E-Ducato oferuje również selektor trybu jazdy: tryb „Normal” zapewnia idealną równowagę między osiągami a kosztami, a tryb „Eco” pozwala zaoszczędzić energię. Kiedy natomiast trzeba przewieźć naprawdę ciężki ładunek lub samochód ma przed sobą trudny podjazd, właściwym wyborem jest tryb „Power”. E-Ducato ma jeszcze dwie funkcjonalności zapewniające kierowcom spokój użytkowania:

  • „Tryb żółwia” (Turtle Mode), podobny do funkcji oszczędzania baterii w telefonie komórkowym, który jest aktywowany automatycznie przy niskim poziomie naładowania akumulatora i ogranicza osiągi pojazdu, aby bateria działała o 8-10% dłużej.
  • „Tryb Regeneracji” (Recovery Mode), dzięki któremu E-Ducato jest jedynym pojazdem elektrycznym, który nigdy się nie zatrzymuje. W istocie, jeśli jeden moduł baterii nie działa, inne zajmują jego miejsce, zapewniając kontynuację pracy.

Do tego dochodzą koszty przeglądów, które dla E-Ducato będą o około 40% niższe niż w przypadku pojazdu z tradycyjnym silnikiem. Można zatem oczekiwać, że jego całkowity koszt posiadania (TCO) dla głównych misji będzie podobny do TCO wersji z silnikiem diesla: to doskonały wynik, dzięki któremu samochód jest zrównoważony nie tylko z ekologicznego, ale także ekonomicznego punktu widzenia dla środowiska, zapewniając idealne rozwiązanie „Business oriented”.

Dzięki Leasys, będzie można zasiąść za kierownicą nowego E-Ducato i cieszyć się wolnością, bez obciążeń i stresu związanego z kosztami utrzymania. Możliwości wyboru są nieograniczone: można zdecydować, jak daleko chce się jeździć i jakie usługi mają być uwzględnione w racie.

Nowy E-Ducato będzie dostępny w najnowszych formułach wynajmu długoterminowego (w tym w Programie „Smart Renting”) oraz w leasingu „Leasing 4PRO”.

  • Oferta najmu nie zawiera konieczności wniesienia pierwszego czynszu a koszty rejestracji i ubezpieczenia samochodu są zawarte w racie wynajmu. Najem to nowoczesne rozwiązanie dla firm rozważających użytkowanie nowego samochodu, płacąc za niego stały miesięczny czynsz. Klient ponosi podstawowe koszty związane z eksploatacją samochodu. Dzięki takiej elastyczności oferty Klient nie musi się już martwić zbliżającym się terminem ubezpieczenia OC, przeglądu samochodu czy wymiany opon. W zależności od wybranej opcji wszystko to pokrywa comiesięczny czynsz o stałej wysokości.
  • „Smart Renting” – jedna z najnowszych form wynajmu, w której Klient ma możliwość poznania wartości samochodu po zakończeniu usługi wynajmu, już na etapie podpisywania umowy. Program ten daje również Klientom prawo do pierwokupu samochodu po zakończeniu okresu wynajmu.
  • Atrakcyjne promocje leasingowe w tym „Leasing 4PRO” z niskim całkowitym kosztem leasingu będący odpowiedzią dla Klientów zainteresowanych odkupieniem samochodu po okresie leasingu. W produkcie nie wymagana jest również pierwsza wpłata a leasing obejmuje finansowanie atrakcyjnych pakietów ubezpieczenia spłaty leasingu, ubezpieczenia GAP oraz możliwość finansowania ubezpieczenia komunikacyjnego TU Generali współpracującego z Leasys Polska.

W Polsce ceny E-Ducato wynoszą: 316 110 zł za wersję furgon 4d L2 H1 o ładowności 3,5 tony, z akumulatorem o pojemności 47 kWh i mocy 120 KM oraz 402 210 zł za tej samej wielkości furgon, z napędem 79 kWh 120 KM.

(CYPH)
Fot. FIAT

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *