FIAT PROFESSIONAL: E-Ducato opracowany w ramach „Projektu Pilotażowego” przy udziale klientów

W 120-letniej historii marki Fiat Professional, E-Ducato jest pierwszym samochodem zaprojektowanym i wyprodukowanym nie tylko „dla” klientów, ale „razem” z nimi.

FIAT PROFESSIONAL: E-Ducato opracowany w ramach „Projektu Pilotażowego” przy udziale klientów, elemoto.pl

W swojej historii Fiat Professional zawsze był marką, która „pozwala faktom mówić same za siebie”. To producent samochodów będących przede wszystkim narzędziami pracy służącymi do rozwoju firm. Takie podejście pozwoliło marce osiągnąć niekwestionowaną pozycję lidera w świecie lekkich samochodów dostawczych, co potwierdzają dane dotyczące modelu Ducato: ponad 5 milionów sztuk wyprodukowanych od 1981 roku w największej fabryce na świecie, ponad 75% wolumenu sprzedaży w sektorze baz do zabudowy kamperów i wreszcie status Europejskiego Bestsellera osiągnięty w 2020 roku. To liczby świadczące o tym, że marka jest rozpoznawalna wśród klientów i użytkowników, zaspokajając, a nawet przewidując ich potrzeby, dzięki wszechstronnej charakterystyce Ducato.

Tradycję doskonałości i proaktywnego podejścia marki potwierdza E-Ducato, pierwszy samochód Fiat Professional w 100% elektryczny i w 100% zaprojektowany wspólnie z klientami. W istocie, E-Ducato jest „szyty na miarę”. Przed ostateczną prezentacją tego „elektryka” marka Fiat Professional gromadziła przez cały rok dane z 4000 samochodów Ducato z silnikiem spalinowym, których centralki, połączone w czasie rzeczywistym, pozwoliły określić różne profile zadań w ich realnym zastosowaniu na drogach. Analiza zebranych, a następnie pogrupowanych danych, pozwoliła ustalić, które codzienne zawodowe „misje” są już gotowe na przejście z silnika spalinowego na elektryczny, bez zmiany technologii napędowej powodującej jakiekolwiek zakłócenia w działalności użytkownika. Analiza danych przeprowadzona na 50 mln km i pokonanych z pojazdów potwierdziła, że wiedza o klientach i ich potrzebach ma fundamentalne znaczenie dla sprzedaży samochodów dostawczych.

Po zakończeniu etapu badań rozpoczęto realizację „Projektu Pilotażowego”. W fazie inżynieryjnego opracowywania elektrycznej wersji Ducato wyprodukowano mini flotę pojazdów przedseryjnych, które, przydzielone strategicznym klientom przed wprowadzeniem nowego modelu na rynku, pozwoliły na gromadzenie danych dla wersji z silnikiem elektrycznym, a nie spalinowym. Krótko mówiąc, każdemu użytkownikowi udostępniono samochód do bezpłatnego użytkowania przez okres 4-6 tygodni, umożliwiając mu efektywne i empiryczne rozpoczęcie „swoich” doświadczeń z nowym E-Ducato, definiując „swój” samochód na podstawie rozmiaru baterii, rodzaju tras, pokonywanych dziennie kilometrów, terminów i harmonogramu dostaw oraz rodzaju infrastruktury/opcji ładowania. Powyższe działanie pozwoliło na stworzenie „prawdziwego” profilu klienta.

Współpraca z wybranymi użytkownikami do „Projektu Pilotażowego” trwa do dzisiaj i obejmuje różne kanały komunikacji: prasę, Internet, media społecznościowe, co-marketing, wspólny udział w wydarzeniach i promocję nowych eksperymentalnych działań biznesowych.

Ponadto, jeśli chodzi o identyfikację i widoczność warto podkreślić, że flota E-Ducato wyróżnia się charakterystyczną kolorystyką nadwozia, współgrającą z kolorami partnerów międzynarodowych biorących udział w projekcie, m.in. Arcese, GLS, Lyreco, Mercitalia, EDF, Fraikin, CSB, Nippon Express i BT Fleet, by wymienić tylko kilka: wiodące firmy na rynku, silnie ukierunkowane na  innowacje, które pokazały, że pragną łączyć komercyjną stronę swojej działalności z poszanowaniem środowiska.

W obecnym momencie historii jesteśmy świadkami kilku epokowych zmian w branży motoryzacyjnej zorientowanej na użytkownika, nie tylko przejścia z silników spalinowych na elektryczne, ale także, a nawet przede wszystkim, ewolucji od zwykłej sprzedaży samochodu do sprzedaży kompletnej usługi zrównoważonej mobilności.

(CYPH)
Fot. MAN

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *