VOLVO BUSES: Samoładujący się autobus Volvo – dłużej i bezemisyjnie

Nowe, samoładujące się autobusy Volvo – seria modeli S-Charge z napędem hybrydowym, mogą jeździć cicho i bezemisyjnie na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie.

VOLVO BUSES: Samoładujący się autobus Volvo - dłużej i bezemisyjnie, elemoto.pl

W nowych modelach Volvo S-Charge zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km. Volvo S-Charge nie wymaga infrastruktury do ładowania. Akumulatory są ładowane energią, która wytwarzana jest podczas hamowania. Dzięki temu S-Charge może być używany na praktycznie każdej trasie autobusowej.

Volvo S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus może się poruszać całkowicie bezemisyjnie w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.

– Nasi klienci mają teraz większe możliwości w zakresie wykorzystania zalet napędu elektrycznego, zachowując jednocześnie ogromną elastyczność, jaką oferują autobusy hybrydowe – mówi Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses. – Nowa gama modeli S-Charge może kursować na dowolnej trasie, nie jest potrzebna żadna infrastruktura do ładowania. Dzięki temu operatorzy mogą szybko wdrożyć autobusy i zachować wysoką zdolność operacyjną.

Modele S-Charge mogą się poruszać na zasilaniu elektrycznym – cicho, bezemisyjnie i energooszczędnie – podczas dojeżdżania na przystanek, postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie i ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas postoju i ruszania z przystanku).

Umożliwia to nie tylko ograniczenie emisji, ale również tworzenie stref oraz przystanków autobusowych w miejscach, w których autobus porusza się cicho i bezemisyjnie, w trybie całkowicie elektrycznym. – Nowe modele S-Charge należą do najczystszych autobusów Volvo – zmniejszą ślad węglowy nawet do 40% w porównaniu z porównywalnym autobusem z silnikiem Diesla. Napęd S-Charge może również wykorzystywać biopaliwa, jeszcze bardziej redukując emisję CO2 – dodaje Hakan Agnevall.

Gama modeli Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalną konfigurację 12-metrową – Volvo 7900 S-Charge, autobus przegubowy – Volvo 7900 S-Charge Articulated, a także samo podwozie – Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupoziomowego (double-decker).

(s)
Fot. Volvo Buses

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.